Poradnik strategiczny
Jak podejść do marketingu w firmach, które do tej pory go nie potrzebowały albo prowadzą go zbyt wąsko lub przypadkowo.
Zobacz szczegóły
Jak podejść do marketingu w firmach, które do tej pory go nie potrzebowały albo prowadzą go zbyt wąsko lub przypadkowo.
Zobacz szczegóły
Większość problemów w marketingu bierze się z tego, że patrzymy na niego zbyt wąsko i wybiórczo. Wiele razy widzieliśmy sytuacje, w których firmy:
Te firmy zwykle próbują różnych podejść, ale kolejne pomysły kończą się rozczarowaniem albo wręcz trzeba budować wszystko od zera. Dlaczego? Bo zaczynają od końca, trochę przypadkowo. Pomijając ważne elementy, bez których marketing dzisiaj po prostu nie zadziała.
Właśnie dlatego stworzyliśmy ten Poradnik. Pomoże zrozumieć dlaczego marketing nie jest skuteczny i co trzeba zrobić, żeby go naprawić albo poprawnie wdrożyć. Niczego nie pomijając.
Na tej stronie opisaliśmy czym jest nasz poradnik oraz metoda, którą w nim omawiamy. Więcej szczegółów znajdziesz w wideo poniżej lub tekstach pod nim.
Ten Poradnik opiera się na modelu, który uwzględnia wszystkie kluczowe elementy – od strategii, po wdrożenie, a nawet zarządzanie.
Metoda pozwala spojrzeć na marketing jako całość, a nie zbiór pojedynczych taktyk.
Zaczynamy od strategii, która uporządkuje plany i decyzje. To z niej powinno wynikać co, jak i po co robisz w ramach swojego marketingu.
Na poziomie strategii dzielimy marketing na trzy elementy: Zrozum, Opakuj, Dotrzyj. To nie pojedyncze działania, ale trzy systemy, które trzeba rozwijać równolegle.
Pomagają podejmować trafne decyzje, tworzyć spójne komunikaty i budować zasięg w oparciu o rzeczywiste potrzeby odbiorców.
Strategia to nie wszystko, trzeba ją zamienić w konkretne zasoby.
W tym etapie uczysz się wybierać, projektować i tworzyć materiały marketingowe, które będą naprawdę pracować.
Zamiast przepalać czas na przypadkowe treści, stawiasz na to, co powtarzalne, wielorazowe i wspierające kolejne działania.
Pokazujemy, jak robić to samodzielnie, z pomocą AI lub we współpracy z podwykonawcami.
Nawet najlepszy plan nie zadziała bez dobrej organizacji
Ten obszar to uporządkowanie pracy: wprowadzamy zwinne podejście, sprinty i prosty system zarządzania zadaniami i materiałami.
Pokazujemy też, jak używać nowoczesne aplikacje jako centrum dowodzenia – jednego miejsca, które zastępuje kilkanaście innych narzędzi i pozwala spiąć cały marketing w jedną całość.
Poradnik jest dobrym wstępem i dwugodzinną esencją naszego podejścia do marketingu. Poznasz kompletną metodę, którą rozwijamy od 15 lat i która da Ci konkretne korzyści:
To nie jest kolejny wąski kurs o taktykach. To sprawdzona metoda uporządkowania całego marketingu.
Dzięki temu zrozumiesz, czego Ci brakuje, żeby Twój marketing ruszył z miejsca.
Marketing dzielimy na mniejsze części i pokazujemy jak nad nimi pracować, żeby działały równolegle i łatwiej było nimi zarządzać.
Dzięki temu nie pominiesz żadnego istotnego elementu.
Marketing sprowadzamy do konkretnych materiałów, które możesz budować, mierzyć i ulepszać. To od ich jakości zależą efekty.
Dzięki temu marketing przekładasz na konkretne zadania.
Pokażemy Ci jak prowadzić projekty marketingowe i z jakich narzędzi korzystać, żeby usunąć chaos i przestać działać od akcji do akcji.
Dzięki temu marketing będzie przemyślany, konsekwentny i uporządkowany.
Metoda z Poradnika to efekt kilkunastu lat pracy z małymi i dużymi firmami. Pokazujemy w niej marketing jako logiczny system, a nie zbiór losowych działań.
Wiemy, że masz mało czasu i dlatego zadbaliśmy o formę. Jest dostępny w wersji audio i wideo, z graficznymi slajdami, które pomagają szybciej przyswoić treść.
Nie kończymy na teorii. Dzięki prostemu arkuszowi możesz obiektywnie ocenić, co działa, a co wymaga zmian. Jeśli będziesz mieć wątpliwości, masz nas pod ręką.
Marketing nigdy nie jest oderwany od biznesowej rzeczywistości. Dlatego przygotowaliśmy konkretne case study, które pokazuje jak wiedzę z Poradnika zastosować.
Zobacz jak zorganizowane są treści w Poradniku i czym się zajmiemy. Obok znajdziesz spis treści i krótki opis każdego z modułów.
Dlaczego marketing w wielu firmach się rozjeżdża?
Wprowadzamy Cię w sposób myślenia, który porządkuje działania marketingowe i pokazuje, jak z chaosu zrobić system. Widzisz, z jakich elementów składa się skuteczny marketing – i dlaczego nie da się ich traktować osobno.
Pokażemy Ci trzy systemy, które stanowią fundament metody:
Zobaczysz, że strategia to nie dokument, ale codzienna decyzja, co robisz – i co pomijasz.
W tym dziale dowiesz się, jak stosować nasze koncepcje w swojej organizacji.
Udostępnimy Ci też narzędzie diagnostyczne, które pomoże Ci znaleźć kluczowe braki, a także dowiesz się, jakie kroki podjąć dalej.
Zobacz, jak w praktyce działa tworzenie zasobu w oparciu o naszą metodę.
Ten rozdział pomoże Ci zobaczyć, jak wygląda przejście przez proces od początku do końca. I jak możesz przełożyć go na swoją sytuację.
Projektowaliśmy tę metodę i Poradnik dla osób zarządzających i marketerów. Obok wypisaliśmy najczęstsze problemy, które pomagamy rozwiązać poprzez te materiały. Oceń, czy podobne wyzwania pasują do Waszej sytuacji:
To dla mnie!
Marketing w Waszej firmie to głównie pojedyncze akcje i gaszenie pożarów. Brakuje spójności i planu, przez co trudno ocenić, co działa, a co nie ma sensu.
Macie za sobą współprace z agencjami lub freelancerami, ale efekty były rozczarowujące. Zabrakło zrozumienia Waszej specyfiki, strategii i umiejętności oceny efektów.
Marketing w firmie jest zwykle odkładany na sam koniec. Na ułożenie szerszego planu nikt nie ma pomysłu i czasu.
Macie dobre usługi lub produkty, ale materiały marketingowe tego nie oddają. Klienci nie widzą, na czym polega Wasza przewaga.
Być może do tej pory Wasz marketing był minimalny albo wręcz zerowy. Chcecie nadrobić te zaległości, ale nie wiecie od czego zacząć i jak do tego podejść.
Czujesz ciężar odpowiedzialności za marketing, ale nikt nie nauczył Cię jak go planować i wdrażać. Szukasz kogoś, kto pokaże Ci jak do tego podejść.
Wasz proces sprzedaży jest długi, branża specyficzna, a standardowe podejście po prostu się nie sprawdza. Potrzebujecie innej, dopasowanej do Was perspektywy.
Konkurencja rośnie, a rynek jest tłoczny. Nie chcecie walczyć ceną ani obietnicami bez pokrycia. Potrzebujecie klarownego przekazu i strategii, która pokaże Waszą wartość i da się obronić.
Od 15 lat pomagamy firmom porządkować ich marketing. Zauważyliśmy, że podstawowy problem, który trzeba rozwiązać to bałagan i poleganie na improwizowaniu oraz problemy organizacyjne.
Marketingiem zajmuję się od 2010 roku. Od tego czasu przeprowadziłem setki szkoleń w całej Polsce – zarówno dla małych firm, jak i największych korporacji. Miałem okazję uczyć pracowników takich marek jak Ikea, Orange, Play, Santander, Wedel, Comarch, ING, Decathlon czy Bayer. Z moich kursów online skorzystało już ponad 10 000 osób.
Przez lata prowadziłem własną agencję brandingową, w której realizowałem projekty marketingowe na zlecenie firm takich jak Amnesty International, Miasto Gdańsk czy Dr Oetker.
Lubię mówić o marketingu również na scenie – występowałem m.in. na TEDx czy I Love Marketing. Jako praktyk jestem regularnie zapraszany do prowadzenia zajęć na uczelniach, w tym również na poziomie MBA.
Poniżej znajdziesz podsumowanie oraz cenę poradnika:
Cennik
W ramach Poradnika otrzymujesz:
Oraz dodatkowo bonusy:
Zrobiliśmy wszystko, żeby te materiały dały Ci realną wartość. Jeśli jednak nie spełnią Twoich oczekiwań, oddamy Ci pieniądze. Wystarczy, że napiszesz do nas w ciągu 30 dni od zakupu. Dostaniesz pełen zwrot.
W internecie łatwo trafić na kursy, które kosztują niewiele, ale niewiele też wnoszą. Jeśli masz taką obawę, rozumiemy ją i chcemy pokazać, że w tym przypadku jest inaczej. Powody, dla których cenę Poradnika ustawiliśmy tak nisko krótko opisaliśmy obok:
Wiemy, że najtrudniej jest zacząć, a wiedza marketingowa (zwłaszcza na poziomie strategicznym) jest w dzisiejszym szumie trudna do zdobycia. Staramy się jak najbardziej ułatwić Ci start.
O marketingu opowiada wiele osób, kogo słuchać? Tym materiałem chcemy Ci pokazać nasze podejście i jakość, jakiej możesz się po nas spodziewać. Zobaczysz, że to zupełnie coś innego, niż to, co już znasz.
Wiele razy udowodniliśmy, że chętnie dzielimy się wiedzą i doświadczeniem. Występowaliśmy na konferencjach (TEDx, I Love Marketing), wykładaliśmy na uczelniach, publikujemy treści na blogu, w podcaście, na YouTube i w social mediach.
Jesteśmy opanowani nie tylko z nazwy. Stawiamy na spokój i nasze metody nie wymagają krzykliwych pomysłów, wsadzania nogi między drzwi ani manipulacji. Mamy dowody, że takie podejście do marketingu w długiej perspektywie działa nawet lepiej.
Poniżej znajdziesz listę popularnych pytań. Może tutaj znajdziesz odpowiedź na swoje wątpliwości. Jeśli nie, napisz do nas. Chętnie pomożemy.
To ewolucja, a nie rewolucja. Baza pozostała zbliżona, ale „Marketing w 7h” powstał ponad dwa lata temu, więc naturalnie jesteśmy bogatsi o sporo nowych doświadczeń.
Inny jest też motyw przewodni.
W „Marketingu w 7h” wszystko skupiało się wokół czasu (jak nazwa wskazuje). To były pomysły jak radzić sobie przy niewielkich możliwościach czasowych.
W nowym poradniku nacisk kładziemy bardziej na porządkowanie, strukturę, walkę z chaosem i przypadkiem. Bardziej akcentujemy systemowe podejście i ideę tworzenia uniwersalnych zasobów. Uzupełniliśmy też materiał o system związany z zarządzaniem i realizacją projektów marketingowych.
Nowy poradnik jest także skierowany pod ciut większe organizacje. „Marketing w 7h” był tworzony z myślą o mikro firmach, solo przedsiębiorcach, freelancerach itp. Teraz jest to adekwatne również dla większych zespołów.
Nie, materiały zostały zaprojektowane tak, by były przystępne również dla osób bez wykształcenia albo doświadczenia marketingowego. Wyjaśniamy wszystkie koncepcje od podstaw.
Potrzebujesz 2 godzin na zapoznanie się z materiałami oraz około 30 minut na przeprowadzenie analizy i ułożenie planu.
Nie, niczego nie trzeba instalować ani dokupować.
Tak, napisz do nas. Postaramy się znaleźć rozwiązanie, możesz zapłacić np. tradycyjnym przelewem na podstawie faktury lub faktury pro-forma.
Tak, oczywiście. Pamiętaj tylko, żeby podać dane w formularzu zakupowym.
Tak, napisz do nas. Przekażemy Ci materiały, które możesz wykorzystać.
Tak. Napisz do nas po przerobieniu materiału i wystawimy.