Buims – case study biura projektowego

Jacek Kłosiński

marketingopanowany.pl

9 września 2024
Od analizy grupy docelowej, przez komunikację, po treści. Zobacz jakie materiały marketingowe opracował Mateusz w trakcie trwania naszego programu szkoleń i konsultacji na żywo.

Kim jest Mateusz?

Mateusz Smoczyk to certyfikowany specjalista budownictwa pasywnego, audytor energetyczny oraz doradca w zakresie efektywności energetycznej budynków. Pod marką BUIMS oferuje wsparcie w inwestycjach budowlanych.

Mateusz Smoczyk, założyciel marki BUIMS

Jak pomogliśmy?

Mateusz wziął udział w naszym programie szkoleń i konsultacji. Dzięki zdobytej wiedzy i narzędziom, poprawił takie obszary marketingu, jak analiza potrzeb odbiorców, komunikacja, teksty na stronie internetowej, czy tworzenie treści.

 

Poniżej znajdziesz case study, które opisuje dokładniej jak wyglądały poszczególne etapy i jakie efekty udało się wypracować.

mateusz

„W trakcie programu, skupiłem się na dopracowaniu marketingu dwóch usług: sporządzania projektów budowlanych oraz doradztwie energetycznym”.

Mateusz Smoczyk

Profil klienta

Zaczęliśmy od stworzenia rozbudowanej bazy potrzeb i pytań potencjalnych klientów. Mateusz ze szczegółami opisał perspektywę swoich odbiorców. To dało mu solidną podstawę do wszystkich dalszych działań.

Na tym etapie powstaje zawsze sporych rozmiarów dokument, który w detalach precyzuje potrzeby, oczekiwania, problemy i pytania klientów.

 

W ramach naszej metody, udostępniamy uczestnikom zarówno szablony arkuszy, jak i bardziej rozbudowane narzędzia w aplikacji Notion. Mateusz zdecydował się na formę tabeli.

Od tabeli do wdrożenia

Profil klienta ma być praktycznym narzędziem. Baza informacji o odbiorcach powstaje po to, żeby na jej podstawie tworzyć materiały marketingowe.

 

Właśnie tak zrobił Mateusz. Zaczął wyciągać wnioski z zebranych danych. To pokazało, które elementy warto poprawić, np. jakich opisów, tekstów albo treści brakuje.

 

Dobrze oddaje to przykład na ilustracji poniżej. Widać na nim, jak Mateusz uwzględnił potrzeby opisane w profilu klienta, budując sekcje na swojej stronie internetowej.

Uniwersalna komunikacja

W trakcie trwania programu, staramy się też wypracować z uczestnikami jak najwięcej uniwersalnych elementów związanych z komunikacją i przekazem.

 

Pomagamy stworzyć hasła, slogany, nagłówki i opisy, które można wielokrotnie wykorzystać. Mateusz zbudował dla siebie wiele elementów, na które powołuje się w różnych miejscach, np. na stronie internetowej.

mateusz

„Uzupełniłem opisy usług, tak by lepiej wyjaśnić w jaki sposób mogę pomóc klientom oraz jakie korzyści mogą osiągnąć”.

Mateusz Smoczyk

Opis korzyści ze strony Mateusza

Wychodzimy z założenia, że komunikacja powinna nawiązywać do oczekiwań i wątpliwości odbiorców. Dlatego ważnym elementem naszego programu jest nauka odpowiadania na obiekcje klientów.

 

Mateusz poświęcił na ten element sporo czasu, tworząc np. dodatkowe sekcje na swojej stronie. W ten sposób powstała np. podstrona „jak działamy”.

mateusz

„Moje usługi nie należą do najtańszych, wziąłem pod uwagę konieczność dodatkowego wyjaśnienia tego w jaki sposób wygląda współpraca przy realizacji zlecenia”.

Mateusz Smoczyk

Fragment nowej zakładki „jak działamy”

Ludzka twarz

W przypadku takiej marki, jak Mateusza, ważne jest też pokazanie osób, które za nią stoją. Jako specjalista, Mateusz wzbudza większe zaufanie, kiedy w materiałach marketingowych są jego zdjęcia i można go lepiej poznać.

mateusz

„Nie jestem fanem udostępniania swojego wizerunku w sieci, ale przekonaliście mnie, że może to przynieść jednak więcej korzyści”

Mateusz Smoczyk

Mateusz wykorzystuje swój wizerunek do budowania zaufania

Edukacja poprzez treści

W trakcie naszego programu, dużo uwagi poświęcamy również content marketingowi.

 

W przypadku trudnych i skomplikowanych usług, takich jak oferta Mateusza, bardzo ważna jest edukacja odbiorców i odpowiadanie na ich pytania. Marketing pełni wtedy również rolę doradczą. Do tego zadania doskonale nadają się właśnie odpowiednio stworzone treści.

 

W ten sposób powstała zakładka „Baza wiedzy”. Mateusz publikuje tam artykuły, które uczą jak rozsądnie znaleźć oszczędności podczas budowy, bez utraty jakości. To jednocześnie pozycjonuje Mateusza jako eksperta i doradcę w tej dziedzinie.

mateusz

„Sporo osób nie jest przekonanych do tego czy warto poświęcać czas i środki na dopracowanie projektu budowlanego lub doradztwo z tego zakresu. Dlatego staram się tworzyć content, który pokaże jakie efekty może przynieść tego typu usługa”.

Mateusz Smoczyk

Content, który powstaje szybko

Jednym z największych wyzwań przy tworzeniu treści jest czas. Bardzo trudno jest publikować regularnie i na różnych platformach.

 

Dlatego w ramach naszego programu pokazujemy uczestnikom gotowy system, który kładzie nacisk właśnie na wydajność.

 

Mateusz wypracował z nami sposób na tworzenie contentu, który nie zajmuje dużo czasu i pozwala tworzyć materiały na różne platformy.

mateusz

„Na podstawie informacji z kursu, opracowałem schemat, który pomaga mi tworzyć artykuły i wykorzystywać później te treści w social media. Dzięki temu łatwo tworzę minimum trzy posty na każdy tydzień”.

Mateusz Smoczyk

Koncepcja newslettera

Staramy się zachęcić naszych klientów to tworzenia contentu w różnej formie. W przypadku Mateusza naturalną drogą wykorzystania jego treści jest lista mailowa.

 

Dzięki modułowi na temat e-mail marketingu, Matusz opracował koncepcję newslettera i dowiedział się jak skonfigurować niezbędne narzędzia.

mateusz

Wiem już czym będę się dzielił z odbiorcami w newsletterze i jaki będzie tego cel. Zaplanowałem start, stworzyłem i skonfigurowałem stronę zapisu.

Mateusz Smoczyk

Dopracowany proces sprzedaży

 

Skupiliśmy się również na tym, jak zachęcić odbiorców do kontaktu i zamówień. Mateusz przeanalizował swój proces sprzedaży, ścieżkę klienta i ustalił jakie elementy są kluczowe. Do tego dobrał odpowiednie rodzaje Call To Action, które konsekwentnie stosuje w swoich materiałach.

 

Dzięki temu cały proces docierania do odbiorców, edukowania ich, rozbijania obiekcji i zachęcania do kontaktu jest przemyślany i strategicznie zaplanowany.

Przykładowe CTA na stronie Mateusza

Podsumowując

W trakcie kilku tygodni wspólnej pracy, Mateusz poprawił i wdrożył wiele elementów marketingowych, z których teraz regularnie korzysta. Nie tylko dowiedział się jak je opracować, ale dostał też nasze schematy i gotowe narzędzia, które pomogły mu to szybko zastosować.

  • Profil klienta – Mateusz stworzył wg naszej metody i gotowych narzędzi rozbudowaną bazę informacji o grupie docelowej.
  • Sposób komunikacji – Mateusz poprawił sposób, w jaki opowiada o swojej ofercie. Nauczył się też reagować na obiekcje i pytania odbiorców.
  • Treści i sposób publikacji – Mateusz skorzystał z naszego systemu tworzenia contentu. Stworzył strategię publikacji i pierwsze materiały.
  • Newsletter – Mateusz opracował koncepcję newslettera i stworzył stronę zapisu.
  • Proces sprzedaży – Mateusz wdrożył spójne CTA we wszystkich punktach styku z odbiorcami.

mateusz

„Jestem bardzo zadowolony z kursu. To, czego się nauczyłem, pomogło mi dopracować ofertę, podnieść jakość mojej komunikacji oraz zmniejszyć ilość czasu, jaki poświęcam na zagadnienia związane z marketingiem”.

Mateusz Smoczyk