MyOra – case study marketingu marki bielizny dla kobiet

Jacek Kłosiński

marketingopanowany.pl

21 września 2024
Zobacz jakie zmiany i ulepszenia w marketingu swojej marki, wprowadziła Agata w trakcie udziału w naszym kilkutygodniowym programie szkoleń i konsultacji.

Kim jest Agata?

Agata Bokiej to założycielka marki MyOra, w której tworzy wielorazową bieliznę menstruacyjną. Jej produkty biorą pod uwagę to, jak ciało kobiety zmienia się podczas okresu i czego potrzebuje w ciągu tych kilku dni w miesiącu

Agata Bokiej, założycielka marki MyOra

Jak pomogliśmy?

Agata wzięła udział w naszym programie szkoleń i konsultacji. Przez kilka tygodni poznawała nowe koncepcje i narzędzia marketingowe, a potem pod naszym okiem wdrażała je w swojej firmie.

 

Poniżej znajdziesz case study, które opisuje dokładniej jak wyglądały poszczególne etapy pracy nad jej marką i jakie efekty udało się wypracować.

AgataBokiej

„Ciągle pracuję nad rozwojem firmy, ale myślę, że miałam dobry start. Już kilka razy zamawiałam kolejne sztuki, bo wszystkie bestsellery się wyprzedały”.

Agata Bokiej

Przemyślana komunikacja

Produkty Agaty to dla wielu kobiet nowość, która rodzi sporo pytań i wątpliwości. Szybko stało się dla nas jasne, że marketing powinien przede wszystkim dobrze wytłumaczyć na czym polega to rozwiązanie i jakie daje korzyści.

AgataBokiej

„Zrozumiałam, że w mojej dotychczasowej komunikacji brakuje nakreślenia problemu, rozwiania wątpliwości, odpowiedzi na obiekcje. Miałam pojedyncze elementy, ale nie tworzyło to narracji”.

Agata Bokiej

Agata pokazuje, że rozumie problemy i wyzwania swoich klientek

Perspektywa odbiorców

Zaczęliśmy od tego, żeby szczegółowo spisać wszystkie pytania, wątpliwości i potrzeby odbiorców. Wykorzystaliśmy do tego naszą metodę tworzenia profilu klienta.

AgataBokiej

„Spodobało mi się to, że Jacek i Martyna proponują inne podejście niż klasyczne tworzenie persony. Zawsze sprawiało mi to problem, a ich metoda okazała się dużo bardziej praktyczna”.

Agata Bokiej

Zaczęliśmy od stworzenia rozbudowanego profilu klientów

Efektem była sporych rozmiarów baza informacji o klientkach, która stała się punktem wyjścia do dalszej pracy. Na jej podstawie mogły powstawać teksty, treści, czy reklamy.

Profil klienta był kopalnią pomysłów na treści

Rozwiane wątpliwości

Tworzenie tak rozbudowanej komunikacji bywa przytłaczające. Agata miała bardzo długą listę wątków i obiekcji, na które powinna odpowiedzieć.

 

W takiej sytuacji bardzo pomagają schematy i szablony, które ułatwią pracę. Agata wykorzystała nasze sposoby na tworzenie argumentacji, dzięki którym mogła budować przekaz nie tylko skutecznie, ale też szybko.

AgataBokiej

„Cały czas wykorzystuję sposoby, które poznałam w trakcie programu (np. technikę gaszenia pożarów) i myślę schematami tworząc narrację. Nie sądziłam, że ta sprawa okaże się aż tak istotna dla klientów”.

Agata Bokiej

Przebudowana strona

Zmiany w tym, jak Agata opowiada o swoim produkcie, były tak duże, że zdecydowała się na kompletne przebudowanie swojej strony internetowej.

 

Pojawiło się wiele nowych sekcji, które lepiej pokazują produkt i od razu odpowiadają na najpopularniejsze pytania lub wątpliwości.

AgataBokiej

„W pierwotnym projekcie strony nie miałam wystarczająco dobrze nakreślonego problemu, rozwiania wątpliwości, pokazania korzyści”.

Agata Bokiej

Na nowej stronie Agata ze szczegółami opowiada o swoich produktach

Praktyczne schematy

W marce Agaty ważna jest także komunikacja poprzez content i media społecznościowe. Jest bardzo aktywna na Instagramie, prowadzi bloga i newsletter.

 

To sporo pracy, który zajmuje bardzo dużo czasu, dlatego ważne było znalezienie sposobów, które przyśpieszą ten proces. Tu też postawiliśmy na tworzenie treści poprzez gotowe moduły i uniwersalne schematy. Nasza metoda bardzo dobrze się tu sprawdziła.

Dzięki schematom, Agata tworzy szybciej nowej treści

AgataBokiej

„Dla mnie chyba największą zmianą było podejście do contentu z wykorzystaniem modułów i gotowych schematów. Uporządkowało to wszystkie treści i gotowe materiały tworzą się praktycznie same”.

Agata Bokiej

Agata odpowiada na obiekcje także poprzez treści wideo

Automatyzacja komunikacji

Kolejnym sposobem na ułatwienie pracy jest jej automatyzacja. Priorytetem powinno być stworzenie materiałów, z których można korzystać wiele razy.

 

Takie podejście świetnie zadziałało w przypadku newslettera Agaty. Na podstawie modułu o email marketingu, opracowała rozbudowaną sekwencję powitalną, kierowaną do osób, które zapisały się na listę.

 

Powstało 7 maili, które teraz automatycznie wysyłają się do kolejnych subskrybentek.

AgataBokiej

„Napisałam automatyzację po zapisie, składającą się z 7 maili. Tutaj też użyłam schematów z poprzednich modułów i nie musiałam zastanawiać się nad kolejnością”.

Agata Bokiej

Agata napisała sekwencję powitalną w swoim newsltterze

Cała firma w jednym miejscu

Oprócz strategii i taktyk, ważna jest też organizacja pracy. Narzędzia, które udostępniamy uczestnikom, zbudowane są w nowoczesnych aplikacjach. Dzięki nim całość pracy nad marketingiem może odbywać się w jednym miejscu.

 

Na bazie naszych szablonów, Agata zbudowała swoje marketingowe centrum dowodzenia i z czasem poszerzyła je samodzielnie o dodatkowe opcje.

AgataBokiej

„Duży bonusem udziału w programie jest to, że nauczyłam się dzięki Wam używać Notion i korzystam z tej aplikacji do zarządzania prawie całą moją firmą”.

Agata Bokiej

W programie pokazujemy też zastosowanie nowoczesnych narzędzi

Podsumowując

W trakcie trwania programu, Agata poprawiła wiele elementów swojego marketingu, szczególnie tych związanych z komunikacją. Poznała też wiele metod i narzędzi, które znacznie ułatwiają jej pracę nad marketingiem.

  • Stworzyła rozbudowaną analizę odbiorców, zawierającą najważniejsze pytania i problemy, na które musi odpowiedzieć.
  • Poznała nowe metody, szablony i schematy, które znacznie przyśpieszyły jej pracę.
  • Uzupełniła swoją komunikację o brakujące elementy.
  • Gruntownie przebudowała stronę internetową.
  • W oparciu o naszą metodę, szybko stworzyła wiele nowych treści.
  • Napisała i skonfigurowała automatyczną sekwencję powitalną, zbudowaną z 7 maili.
  • Poznała nowe aplikacje, które wykorzystuje do dziś do zarządzania firmą.

AgataBokiej

„Dobrze czuję się z takim podejściem do marketingu i sprzedaży, jakie znalazłam w tym programie. Bez bazowania na półprawdach albo obiecywania „milion w rok, ty też tak możesz”. To dobry kurs dla osób, które nie chcą/wstydzą się sprzedawać albo kojarzą marketing z nieetycznymi trikami”.

Agata Bokiej