Monika Wanat – case study promocji marki fotografa

Jacek Kłosiński

marketingopanowany.pl

19 września 2024
Od projektów do szuflady do międzynarodowych wystaw i prestiżowych nagród. Zobacz jak pomogliśmy Monice zbudować markę docenianą na całym świecie.

Kim jest Monika?

Monika Wanat to artystka, fotografka i naukowczyni. Fotografowała w ponad 30 krajach. Jest też właścicielką marki poświęconej edukacji fotograficznej: Pegazing. The Aesthetic Photography.

 

Monika wzięła udział w naszym programie szkoleń i konsultacji na żywo oraz skorzystała z naszych kursów marketingowych. Zobacz case study, które pokazuje nad czym wspólnie pracowaliśmy i jakie efekty to przyniosło.

Monika Wanat, właścicielka marki Pegazing

Najpierw słuchaj

Każdy dobry marketing zaczyna się od odbiorców. Nie inaczej było tym razem. Pierwsze moduły naszego programu poświęcamy analizie grupy docelowej. Pokazujemy sposoby na na lepsze zrozumienie i opisanie osób, do których będziemy kierowali nasz marketing.

 

Ten etap to przeważnie kopalnia pomysłów i inspiracji do zmian.

 

Już pierwsze rozmowy i ankiety stworzone przy wykorzystaniu naszych szablonów, pokazały Monice miejsca, które warto poprawić.

MonikaWanat

„W trakcie trwania programu zrozumiałam jakie są moje mocne i słabe strony, co jest dobre, a nad czym warto popracować”.

Monika Wanat

Monika fotografowała w różnych zakątkach świata

Odwaga popłaca

Pierwszą rzeczą, na którą zwróciliśmy uwagę była wiarygodność i zaufanie. Wychodzimy z założenia, że to elementy, które trzeba budować poprzez fakty.

 

Monika też potrzebowała obiektywnych dowodów, które potwierdzą jej kompetencje.

MonikaWanat

„Rozmowy z odbiorcami pokazały, że jednym z moich głównych problemów jest to, że moje projekty artystyczne robię właściwie do szuflady. Przez to nie miałam znaczących osiągnięć w dziedzinie fotografii i same zdjęcia mogły nie być wystarczające do tego, żeby mi zaufać”.

Monika Wanat

Monika postanowiła odważniej promować swoją twórczość. Nie czekała aż ktoś ją zauważy, tylko sama zaczęła zgłaszać się do konkursów i na wystawy.

 

Jakość jej zdjęć szybko została zauważona. O Monice zrobiło się głośno.

MonikaWanat

„Efekt przerósł moje najśmielsze oczekiwania – moje prace zostały nagrodzone na światowych konkursach, prezentowane na wystawach i w mediach. Zaczęłam być rozpoznawana jako artystka i nawiązałam kontakty z kuratorami sztuki”.

Monika Wanat

Doceniony talent

Aktywne wyjście z promocją, w połączeniu z talentem Moniki, szybko przyniosło efekty. W krótkim czasie otrzymała wiele prestiżowych nagród, m.in.

  • International Photography Awards 2024 – Official Selection
  • European Photography Awards 2024, Gold Winner, kategoria: Fine Art/Wildlife
  • London Photography Awards 2024, Gold Winner, kategoria: Natura/Wildlife
  • Muse Photography Awards 2024, Gold Winner, kategoria Fine Art/Wildlife
  • New York Photography Awards 2023: Silver Winner, kategoria: Ludzie/Kultura
  • Tokyo International Foto Awards 2023: Honorable Mention, kategoria: Fine Art/Portret

Jej prace pokazywano też na wystawach w różnych krajach, m.in. w USA, na Słowacji, Wegrzech i w Niemczech.

 

Ten sukces szybko podchwyciły media. Wywiad z Moniką pojawił się w magazynie Elle, a jej portfolio opublikował Vogue.

Profil Moniki opublikował magazyn Vogue

Wisieńką na torcie okazał się profil na Wikipedii:

MonikaWanat

„Dzięki tym wszystkim sukcesom, znalazłam się nawet na Wikipedii. Nigdy nie pomyślałam, że mogę tam trafić”.

Monika Wanat

To wszystko dało Monice solidne argumenty przy tworzeniu komunikacji. Mogła teraz promować swoje produkty, np. kursy online, wykorzystując te osiągnięcia.

MonikaWanat

„Przeprowadzone badania pokazały mi, że jedną z głównych obaw jest to, że bardzo wiele osób tworzy kursy, które są słabej jakości. Dlatego zaczęłam podkreślać, że mam duże doświadczenie, także to z zakresu dydaktyki”.

Monika Wanat

System tworzenia treści

Monika od lat tworzy też edukacyjny content. Jej materiały mają wysoką jakość, ale ich tworzenie zajmuje sporo czasu.

 

W trakcie programu pokazaliśmy Monice naszą metodę, która pomogła znacznie przyśpieszyć ten proces.

MonikaWanat

„Nigdy nie miałam problemów z tworzeniem contentu, ale na kursie dowiedziałam się jak jeszcze szybciej tworzyć krótsze treści z długich treści, które zazwyczaj przygotowuję w ramach newslettera”.

Monika Wanat

Monika uczy fotografii poprzez inspiracje ze świata sztuki

Lepiej pokazana wartość

Podobnie jak w przypadku zdjęć, content Moniki był wysokiej jakości, ale potrzebował lepszej oprawy, żeby odbiorcy byli w stanie to zauważyć i docenić.

MonikaWanat

„Praca w grupie uświadomiła mi jak unikalną formę ma mój newsletter i że powinnam lepiej go promować”.

Monika Wanat

Tutaj również zaszły spore zmiany. W trakcie trwania programu Monika:

  • Opracowała landing page, który dokładniej opisuje czym jest jej newsletter.
  • Zdobyła dla newslettera patronat medialny.
  • Stworzyła archiwum wybranych odcinków.

Jej treści mają teraz oprawę, na jaką zasługują.

Fragment podstrony opowiadającej o newsletterze

Treściwe reklamy

Udało nam się też przekonać Monikę do sięgnięcia po reklamy. Nasza metoda tworzenia kampanii pomogła jej przygotować nowe kreacje.

MonikaWanat

„Nigdy nie lubiłam tworzyć kreacji reklamowych, bo nie miałam pomysłu jak to ugryźć. Kurs pokazał mi jak tworzyć przekaz tak, żeby był treściwy, ale bez nadmiernego rozpisywania się”.

Monika Wanat

Nowe kreacje reklamowe Moniki

Lepsza oprawa produktów

Ostatnim etapem było poprawienie tego, w jaki sposób Monika opowiada o swoim flagowym produkcie, czyli kursie edycji zdjęć.

 

Także tutaj punktem wyjścia były badania. Pokazały obszary, nad którymi warto popracować.

MonikaWanat

Zrobiłam dodatkowe badania rynku i wynikało z nich, że dla niektórych osób kurs wydaje się zbyt zaawansowany”.

Monika Wanat

Zebrane wnioski stworzyły listę elementów do zmiany w kursie i pozwoliły lepiej opowiadać o samym produkcie.

 

Największym efektem tych zmian było stworzenie zupełnie nowego landing page dla tej oferty.

Na nowej stronie kursu Monika pokazuje jakiego efektu się spodziewać

Monika zmieniła też model sprzedaży. Wycofała kurs ze stałej oferty i zdecydowała się na przetestowanie krótkich okienek sprzedażowych.

 

Wprowadziła też podwójną gwarancję – zwrot kursu, albo bezpłatną konsultację.

Podsumowując

W trakcie kilku tygodni wspólnej pracy w ramach naszego programu, Monika zmieniła wiele elementów, zarówno w podejściu, jak i sposobie promocji swojej marki.

  • Zaczęła aktywnie i odważnie promować swoje prace, co przyniosło jej wiele nagród i wyróżnień.
  • Lepiej zrozumiała swoich odbiorców, przeprowadziła kilka krótkich badań, które dały jej masę inspiracji i pomysłów na zmiany.
  • Nauczyła się szybciej tworzyć treści i wykorzystywać ponownie materiały, które już opracowała.
  • Poprawiła komunikację swojego newslettera, tworząc m.in. nowy landing page.
  • Nauczyła się tworzyć lepsze kreacje reklamowe.
  • Stworzyła landing page dla swojego kursu online.
  • Zmieniła model sprzedaży kursu i dodała gwarancję.

MonikaWanat

Program to kompleksowa dawka wiedzy i bardzo dużo praktycznego działania pod okiem Jacka i Martyny. Odpowiedzieli na każde pytanie i widać było ich pełne zaangażowanie. Dzięki temu, mogłam wprowadzić znacznie więcej korzystnych zmian w strategii marketingowej oraz komunikacji, niż gdybym pracowała samodzielnie”.

Monika Wanat